miércoles, 23 de abril de 2008

SANT JORDI


M'encanta la diada de Sant Jordi, m'agrada els colors que envaeixen els carrers, m'agrada que em sorprenguin amb una rosa, m'agrada aturar-me a observar tots els llibres que m'agradaria llegir, m'agrada veure gent i gent pels carrers, i que tothom sembli content.......

quan era petita, Sant Jordi era una festa molt especial....dibuixaves princeses i dracs, t'explicaven cada any la mateixa història, i t'ho imaginaves amb detalls, sempre hi havia sorpreses, feies una rosa per portar-la acasa, o feies una obra de teatre, o participaves als jocs florals!
Un any vaig guanyar un accèssit ara bé, no recordo amb quin poema....mai he set una gran poetissa, recordo que tenia una amiga, la Laia, que escrivia versos amb molta facilitat, a classe quan ens avorriem li demanava que improvitzés...i jo els apuntava damunt la taula amb llapis,....i m'encantava la rapidesa amb la que aconseguia fer metàfores, sonets i versets!

Aquí en va un d'ella que em vaig aprendre de memòria:

ELS AMICS

diuen que els amics mai se separen
que joiosos dels records viuen pendents
que la flama amb la calor no els vaporitza
ni els congela la blancor del nu d'hivern

diuen que de somnis s'alimenten
i que allò que els uneix és tan intens
que no calen mirades ni paraules
per fer entendre els seus propis sentiments

laia

Bé res més us convido a que em deixeu notes amb un poema improvitzat sobre sant jordi, atreviu-vos!

Aquí va el meu:

Rosa vermella daurada o blanca?

Drac groguenc drogat i agressiu?

Princesa?si

Jo vull ser princesa...

delicada, perfecta, de conte de fades

i no vull príncep, vull drac

drogat?

no!

vermell, rogent apassionat!

1 comentario:

La Violeta dijo...

Eeei, veig que has creat una llista de links i m'hi has posat! Moltes gràcies.
Sabia que escriuries, avui (o ahir). Dos amics més que feia temps que no actualitzaven també han aprofitat el Sant Jordi per fer-ho.
Jo vaig anar a Barcelona espressament per passejar i impregnar-me de l'ambient, i en tornar el tren anava pleníssim. Tothom havia anat a gaudir de la festa!