sábado, 4 de diciembre de 2010

HONG KONG, GUILIN I YANGSUO

12 AGOST 2010
amics ja hi tornem a ser!
un nou vitage, una nova experiència, un nou món
vam aterrar a Hong Kong el dia 8, després d,un viatge esgotador, ....la primera etapa cap a Moscú, al costat d,un moscovita que va entrar a l,avió amb una galleda, com si vingués de pescar i d,alà en va sortir: gots, gel, i molt de whiskie.......l,home em questió ens va oferir whiskie i conversa, en rus, per una bona estona.....en Pep, que no vol ser maleducat li va mantenir la conversa surrealista una bona estona, fins que de tanta pudor i borrachera, va claudicar i va fer veure que dormia (ara t'escolto!!! jajajajaja).....en aquell estat era el millor que podiem fer.

l,avió rus va arribar a un aeroport de Moscú ple de cendres pels incendis, semblava ben bé la 3era guerra mundial,....per rematar-ho l,aeroport bullint sense aire acondicionat només va fer que encara suessim més, .....llargues hores d,espera, entre moscovites i un cel gris, .....decadent

moltes hores més tard arribavem a HK....una ciutat plena de llum, oberta al món amb tot el seu esplendor......vam anar a parar, com no, a una chunking mansion, que pel nom us semblara un hotel de luxe, però en realtat es com unes galeries de xinos decadent, que en els seus 18 pisos amaga mil pensions amb noms inversemblants: carlton guest house, luxury hotel, o new brilliant room......

l,habittació amb llençols verds d,hospital ens va acollir per aquella primera nit, que estavem realment rebentats.....

encabat, iniciem el viatge, amb energia i amb ganes de descobrir, ens endinsem pels carrers de HK, amb la il·lusió de ser uns grans aventurers.....la ciutat és una barreja entre orient i occident, calor sofocant, i molts espais per consumir....la seva gent, cosmopolites a l,asiàtica

en acabar el dia comença una odissea per arribar a l,aeroport de Shenzen, un aeroport a la frontera.....incapassos d,entendren's amb ningú ens veiem obligats a pujar en un bus ple d,homes, metre comença a caure la nit, i no sabem cap a on ens porten.......per fi en arribats a la forntera, després de passar mil controls els xinos ens deixen entrar....a en Pep li revisen el pasaport com si d,un traficant es tractés, amb lupa i tot,.....sortint d,allà la mala sort ens acompanya no hi ha autobusos cap a l,aeroport i agafem un taxi on ens hi deixem literalment el sou....però és l,aventura......correm amunt i avall, amb les alforges enganxades a l,esquena...les bicis encara no han arribat......i per fi quan arribem a l,aeroport......el nostre vol porta un retard de m'es de 2 hores.......grrrrrrrrr

Vooem cap a Guilin, la primera ciutat xina, dormim com podem en un alberg que es diu Happy Hotel, pero que de happy en té ben poca cosa. ....jo porto un jet lag, que quan probo de dormir se,m posen els ulls com taronges i allà no hi ha qui dormi....finalment pero aconsegueixo adormirme sense saber ben bé ni on sóc ni quin idioma se suposa que he de parlar

després de poques hores de son i de molts anades i vingudes trucades per recuperar les bicis finalment arribem a Yangsuo, aquesta ciutat china, que en d,altres anys segur que tenia el seu encant resulta ser un Lloret mde Mar a la china....és divertit veure com els xinos, es banyen al riu, com surten de festa o quins records s,enduen a casa......sort que en Pepe que té bones idees em porta a menjar crancs a un mercat lluny del centre, on ens posem literalment les botes de crancs, peix i el que calgui....

l,endemà per tal d,aprofitar el dia, lloguem unes bicis i vinga carretera amunt a veure tot aquest munt de muntanyes que enmurallen la ciutat ...ja cap a la tarda, curs de cuina china...entre occidentals de tota mena recorrem el mercat i descobrim tot cuinant uns plats exquisits que caldrà recordar en arribar a casa........

Yangsuos ha set una experiència correcte, però avui comensa la ruta...ja amb les bicis, i amb l,ànim de fer camí, enfilem la carretera i deixem que la calor, els pedals i les ganes ens portin cap algun racó més autèntic....el trobem....Xinping...un bell racó de món, on per camins de sorra anem descobrint com viuen els chinos d,aquesta zona....estem rebentats després del primer dia de ruta que hem acabat pujant a una barca de bamboo i deixantnos portar per la corrent.......

per avui aquest és un petit resum d,aquest racó de món