martes, 18 de diciembre de 2007

CAPOEIRA

Aquest que veieu aquí a la foto és en MESTRE BIMBA, tot un Mestre de la Capoeira! La Capoeira és una barreja de lluita, dança, i art marcial. És molt interessant de practicar perquè es treballen molts aspectes de la persona: la concentració, l'elasticitat, la confiança, l'equilibri, ......quan vaig començar va ser més per una iniciativa de conèixer una cultura (doncs estava vivint a Brasil) que no pas per un interès molt gran per fer esport. Però poc a poc em va anar enganxant.
És molt complerta i social, combina la música: cançons amb llengua portuguesa, i l'instrument: el 'berimbau' i la pandereta!
La veritat és que ho recomano a tothom, feia molts anys que no sentia aquella complicitat de formar part d'un equip (durant molts anys vaig jugar a Basquet) i al mateix temps és un repte. Poc a poc veus com el teu cos de 30 i tants respón a la constància i els estímuls, i això fa que cada vegada l'esforç valgui la pena.....el meu cos (pensava jo) ja no està per fer tonteries....doncs us he de dir que el meu cos està en perfecte estat d'equilibri, faig la u batido, la roda pa lante pa tras con y sin maos! i els dies que estic inspirada fins i tot em surt el makako! (traducció literal: mono!)us he de dir que des que practico Capoeira el meu cervell esta més tranquil i els meus indexs d'ansietat han baixat en picat, per tant animo a panxuts, ansiosos, i a tots els que us agradin els esports en grup......és també un bona opció per aprendre un idioma i conèixer una cultura.....curiós el meu mestre es diu Cabeludo però no té ni un pèl, i el monitor es diu Pinguim però ve de Brasil....el meu nom de Capoeira és Strel*nha

No hay comentarios: